ایران اسپلیت
محصولات

خرید کولر گازی در اصفهان

شما اینجا هستید:

نمایندگی خرید و فروش کولر گازی در اصفهان ( اصفهان، کاشان، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین‌شهر، داران، شهرضا، فولاد شهر، تیران، مبارکه، آران و بیدگل،زرین شهر، گلپایگان، فریدون شهر، دهاقان، چادگان، فلاورجان، دولت آباد، نائین، سمیرم، خوانسار، گزبرخوار، اردستان، ورزنه، نطنز، باغ بهادران، دامنه، هرند، خور، کوهپایه، بوئین میاندشت، نیک آباد، بهارستان، قهدریجان، درچه، راوند، خورزوق، گلدشت، کلیشاد و سودرجان، ابریشم، سده لنجان، دیزیچه، ورنا مخواست، دستگرد، چمگردان، بادرود، ایمان شهر، چرمهین، پیربکران، کوشک، نوش آباد، بهاران شهر، کهریزسنگ، زیبا شهر، گرگاب، حبیب آباد، طالخونچه، زاینده‌رود، گلشهر، قهجاورستان، سین، زواره، دهق، علویجه، زازران، منظریه، کرکوند، جوزدان، اضغرآباد، نصرآباد، گوگد، وزوان، ابوزیدآباد، شاپور آباد، سفید شهر، بوستان، برف‌انبار، میمه، مشکات، گلشن، محمدآباد، حنا، عسگران، برزک، باغشاد، جندق، رزوه، تودشک، حسن‌آباد، جوشقان مالی، زیار، مهاباد، قمصر، ده‌سرخ، افوس، طاد، رضوانشهر، اژیه، خالدآباد، فرخی، کامو و چوگان، نیاسر، فتح آباد، بافران، کمه، لای بید، طرق رود، ونک، بیده، انارک، اشترجان، مینادشت، ویست )

تفاوت بین انواع مدل های کولر گازی

در کولر گازی هم مانند سایر وسایل خانگی انواع مدل های متفاوت و برند های مختلف وجود دارد. پس اگر تصمیم به خرید کولر گازی دارید اما انواع کولر گازی و کاربرد و ویژگی های هر مدل را نمی شناسید توصیه می کنم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله به معرفی و بررسی انواع مدل های مختلف کولر گازی می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. کولر گازی وسیله ایی برای خنک سازی محیط مورد استفاده می باشد که از کولر های آبی بسیار قوی تر عمل کرده و بعد از روشن شدن در مدت زمان کمی می تواند هوایی مطبوع و سالم را برای محل زندگی یا کار شما به ارمغان آورد. همچنین سیستم فیلترینگ هوا در کولر گازی باعث می شود که هوایی پاک و سالم و عاری از هرگونه آلودگی را داشته باشید. از همین رو برای افرادی که مشکل تنفسی دارند کولر گازی گزینه ی بسیار مناسبی است. نکته‌ی قابل ذکر در کلمه‌ی کولر گازی این است که مانند اجاق گاز یا بخاری شلنگ گاز به کولر گازی وصل نمی باشد بلکه منظور نوع عملکرد و فرآیند سرمادهی در کولر گازی می باشد که توسط نوعی گاز خاص انجام می شود. اساس کار در انواع کولر گازی یکسان می باشد اما از لحاظ فیزیکی و ساختاری باهم فرق دارند. حالا می خواهیم انواع مدل های کولر گازی را بررسی کنیم.

کولر گازی یک تکه

کولر گازی پنجره ای یا اتاقی

کولر گازی پنجره ای در اندازه های متفاوت تولید می شود و در کل برای مکان های کوچک بهترین گزینه می باشد. کولر گازی پنجره ای معمولا در منازل و محیط کار هم قابل استفاده هستند. در میان انواع کولر های گازی مدل پنجره ای به عنوان قهرمان خنک کنندگی فضاهای کوچک معروف است. به همین دلیل یکی از متداول ترین سیستم های خنک کننده محسوب می شوند. عملکرد سرمادهی این دستگاه به گونه ایی است که هوای گرم را از محیط می گیرد و هوای خنک را جایگزین آن می کند. همان طور که از نام کولر پیداست این کولر گازی توسط سوراخی روی پنجره نصب می شود. بعضی از مدل های این نوع کولر دارای ریموت کنترل نیز هستند. مهمترین مزایای این دستگاه کم هزینه بودن و نصب آسان آن می باشد که موجب شده بسیار مورد توجه قرار گیرد. در مقابل معایبی نیز دارد از جمله صدای زیاد حین کار، زشت شدن نمای پنجره از داخل و بیرون ساختمان و اینکه روی هر پنجره ای نمی شود نصب کرد.

کولر گازی پرتابل

ساختار کولر گازی پنجره ای و پرتابل بسیار شبیه هم است با این تفاوت که کولر گازی پرتابل قابل حمل است و نیازی به این ندارد که در مکان ثابتی نصب شود. بنابراین اگر به سیستمی جهت خنک کنندگی موقت نیاز دارید و چون کولر گازی پنجره ای روی هر پنجره ای قابل نصب نیست پس کولر های پرتابل بهترین گزینه برای شما هستند. کولر های گازی پرتابل بیشتر مناسب مکان های کوچک مانند اتاقک ها هستند. مهم ترین ویژگی این کولر این است که در صورت عدم استفاده می توان آن را جمع کرد و از عیب های دستگاه می توان به پر سروصدا بودن و اینکه برای اتاق های بزرگ مناسب نیست اشاره کرد.

کولر گازی دو تکه

قبل از معرفی انواع کولر گازی دو تکه لازم به ذکر است که بدانید تفاوت بین کولر گازی و اسپلیت چیست؟ اگر خیلی کلی بگوییم باید بگم که کولر گازی و اسپلیت هر دو یکسان هستند. یعنی اسپلیت همان کولر گازی است. اسپلیت نام لاتین آن است یعنی در زبان انگلیسی به کولر گازی اسپلیت گفته می شود در حالیکه در زبان فارسی و در میان مردم برای اولین بار نام کولر گازی بیان شد. که منظور همان استفاده از گاز برای خنک سازی می باشد. اسپلیت یا کولر گازی دو تکه همانطور که از نامش پیداست دارای دو پنل داخلی و خارجی می باشد. محل نصب پنل داخلی داخل ساختمان و محل نصب پنل خارجی به دلیل ایجاد سروصدا بیرون ساختمان است.

اسپلیت های دیواری

نوع دیگری از کولر گازی اسپلیت دیواری می باشد که به دلیل طراحی زیبا و البته قابلیت نصب آن روی دیوار بیشترین استفاده را در مصارف خانگی به خود اختصاص می دهد. کولر گازی دیواری دارای ظرفیت های متفاوتی است. همچنین اسپلیت های دیواری طوری طراحی و ساخته شده اند که با مصرف کمترین انرژی برق بیشترین مقدار سرمادهی را داشته باشند.

اسپلیت های کانالی یا داکت اسپلیت

داکت اسپلیت همان اسپلیت است با این تفاوت که در کولر گازی پنل داخلی به صورت دیواری نصب می شود اما در داکت اسپلیت پنل داخلی توکار است و باید داخل سقف کاذب نصب شود و برای پخش هوای خنک باید سیستم کانال کشی داشته باشید. همین امر یکی از معایب این اسپلیت به حساب می آید که در عین حال برای محیط هایی که فضای مورد نیاز برای نصب پنل رو ندارد می تواند کاربرد داشته باشد.

کولر گازی های ایستاده

ظاهر اسپلیت ایستاده بسیار شبیه به یخچال می باشد به همین دلیل به این نوع کولر گازی اسپلیت ایستاده یا کانینتی نیز می گویند. اسپلیت های ایستاده با توجه به ساختار ظاهری دارای فن ها و سیستمی قوی جهت خنک سازی محیط می باشد از این رو بیشتر برای محیط های بزرگ مانند ادارات، رستوران ها و … مناسب می باشد.

اسپلیت های سقفی

اسپلیت های سقفی همانطور که از نامگذاری آن پیداست یونیت داخلی آن داخل سقف نصب می شود و مناسب سقف های با ارتفاع بلند است و از چهار طرف سقف عمل خنک سازی را انجام می دهد. اسپلیت های سقفی بیشترین کاربرد را در مکان های تجاری دارند.

اسپلیت های سقفی دیواری

کولر گازی های اسپلیت سقفی دیواری کاملا شبیه اسپلیت دیواری هستند اما با توجه به طراحی دریچه مکش آن ها باید تا بالاترین حد ممکن نزدیک به سقف نصب شوند.

اسپلیت سقفی زمینی

نوع دیگری از کولر گازی های اسپلیت، اسپلیت سقفی زمینی است که این مدل هم با توجه به ساختار پنل داخلی آن می توان آن را هم به طور خوابیده به سقف و هم به صورت زمینی و کنار دیوار نصب کرد. استفاده از آن را با توجه به شرایط محیط مورد استفاده می توان انتخاب کرد.

کولر گازی چند تکه یا مولتی پنل

کولر گازی های اسپلیت مولتی پنل هم مانند اسپلیت های دیگر کار می کنند با این تفاوت که مولتی پنل ها در اندازه های بزرگتر ساخته می شوند و قدرت خیلی بیشتری دارند. عملکرد این اسپلیت ها به گونه ای است که یونیت خارجی (کندانسور هوایی و کمپرسور) به تعدادی یونیت داخلی (بین 2 تا 100 دستگاه) وصل می شود که پنل های داخلی می توانند از انواع کولر گازی های ذکر شده در بالا باشند. همه‌ی پنل های داخلی دمای یکسانی دارند و تمام فضاهای مورد استفاده یک دما هستند همچنین وقتی که یکی از یونیت ها را خاموش کنید بقیه ی یونیت ها هم خاموش می شوند این ویژگی بزرگترین عیب کولر گازی های مولتی پنل به حساب می آید. کولر گازی مرکزی نمونه ای از کولر گازی مولتی پنل می باشد که به بررسی آن می پردازیم.

کولر گازی مرکزی

اگر خانه بزرگی دارید و دوست دارید همزمان همه ی اتاق ها و قسمت های خانه تان خنک شود کولر گازی مرکزی بهترین انتخاب است. کارکرد این کولر گازی هم مانند سایر اسپلیت ها می باشد و شامل دو یونیت داخلی و خارجی می باشد با این تفاوت که قدرت خیلی بیشتری در سرمادهی دارد. مهم ترین ویژگی این کولر گازی این است که هوا در کل خانه جریان دارد به همین دلیل خانه شما به بهترین شکل ممکن خنک می شود. همچنین بزرگترین عیب کولر گازی مرکزی مصرف زیاد انرژی برق می باشد.

نکات مهم در انتخاب کولر گازی

برای اینکه بتوانید کولر گازی خوبی برای خانه یا محیط کارتان انتخاب کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید از جمله:

  • خرید از فروشگاه های معتبر
  • داشتن گارانتی معتبر
  • مقدار بودجه مصرفی برای خرید
  • مقدار مصرف انرژی
  • میزان قدرت خنک کنندگی

داشتن هر کدام از موارد بالا برای کولر گازی مزیت به حساب می آید که حین خرید باید به آن ها توجه داشته باشید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید