ایران اسپلیت
محصولات

خرید کولر گازی در قزوین

شما اینجا هستید:

نمایندگی خرید و فروش انواع کولر گازی در قزوین ( قزوین، تاکستان، الوند، آبیک، شریفیه، اقبالیه، محمدیه، بیدستان، مهرگان، محمودآباد نمونه، بویین زهرا، شال، اسفرورین، آبگرم، دانسفهان، ضیاء آباد، خرمدشت، نرجه، سگزاباد، ارداق، آوج، خاکعلی، معلم کلایه، کوهین، سیردان، رازمیان، عصمت آباد، قشلاق، زیاران )

مزایای خریدن کولر گازی

در مقاله پیش رو می خواهیم به بررسی کامل مزایا و معایب کولر گازی بپردازیم تا بتوانید در صورت خرید انتخابی مطمئن و درست داشته باشید. امروزه با گرم تر شدن هوای کره ی زمین داشتن کولر گازی یکی از ضروریات زندگی می باشد که در سال های اخیر خریدن کولر گازی افزایش چشمگیری داشته و توانسته خریداران زیادی پیدا کند. استفاده از کولر گازی مانند کولر آبی باعث رطوبت داخل محیط نخواهد شد به همین دلیل استفاده از آن برای مناطق شمالی و جنوبی کشورمان که آب و هوای شرجی دارند مناسب است. کارکرد کول رگازی به نحوی است که هوای محیط را به داخل میدمد و بعد از خنک شدن به محیط باز می گرداند. در کل سه نوع کولر گازی در بازار های ایران وجود دارد که شامل: کولر گازی پنجره‌ای، اسپلیت و ایستاده می باشد. که کولر گازی پنجره‌ای هز لحاظ هزینه ارزانتر هستند اما میزان مصرف انرژی آن ها بسیار زیاد است در مقابل مدل های اسپلیت هم موجود است که دو تکه می باشند و شامل یک پنل داخلی و خارجی هستند که خود به دو مدل ایستاده و دیواری تقسیم می شوند. شما میتوانید با توجه به شرایط و بودجه خود یکی از این مدل ها را خریداری کنید البته بهتر است قبل از تصمیم نهایی تا آخر این مقاله ما رو همراهی کنید تا دیگر مزایا و معایب کولر گازی رو هم بشناسیم و انتخاب هوشمندانه تری داشته باشیم.

مزایای کولر گازی

تصفیه ی هوای محیط با استفاده از فیلتر های مخصوص:

یکی از مهمترین مزایای استفاده از کولر گازی تصفیه‌ی هوای محیط مورد استفاده است که با استفاده از فیلتر های موجود در اسپلیت این کار را انجام می دهد که هوا را از هر گونه میکروب، باکتری یا قارچ پاک می کند و باعث می شود که شما هوایی پاک و سالم استشمام کنید. که این ویژگی برای کسانی که مشکل تنفسی دارند خیلی حائز اهمیت است.

عدم استفاده از آب برای سرمادهی:

در سال های اخیر همه ی کشورهای دنیا از جمله ایران عزیزمان با مشکل کم آبی روبرو است بنابراین صرفه جویی در مصرف آب به امر مهمی بدل شده که همین امر یکی از مزایای کولر گازی نسبت به کولر آبی است که برای خنک کردن محیط به آب نیاز ندارد. البته همین نیاز نداشتن آب برای سرمادهی باعث می شود که محیط رطوبت نداشته باشد از همین رو برای شهرهای رطوبتی شمال و جنوب کشور خیلی مناسب و کاربردی است.

سرعت زیاد در خنک کنندگی:

یکی دیگر از مزایای کولر گازی این است که توانایی این را دارد که در مدت زمان کمی فضای زیادی از محیط را خنک میکند.که این ویژکی در مورد کولر آبی و پنکه صادق نیست. به طور کلی اگر دوست دارید بلا فاصله بعد از روشن کردن کولر محیط مد نظرتان خنک شود حتما کولر گازی را انتخاب کنید.

کاهش آلودگی صوتی:

یکی از مزایای خوب کولر گازی بی صدا بودن یا کم صدا بودن آن است که شما در حین استفاده اصلا صدایی از کولر گازی نمی شنوید و این موضوع باعث آرامش فکری شما شده و محیطی آرام و خنک را برای شما به ارمغان می آورد که در مقابل کولرهای آبی یا پنکه ها این ویژگی را ندارند و در حین کارکرد صدا های زیادی تولید می کنند که زیاد خوشایند نیست.

کاهش حشرات در فصل گرما:

وجود حشرات در تابستان برای هیچ کس خوشایند نیست و مطمئنا همه ی شما گزیدگی توسط حشرات را در تابستان تجربه کرده اید البته با وجود داشتن کولر گازی میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید چون کولر گازی برای سرمادهی هوا را مرطوب نمی کند بنابراین تا حد قابل توجهی باعث کاهش حشرات و انگل ها در فصول گرم می شود. توصیه می کنم که اگر نوزاد یا فرزند کوچک دارید برای خنک کردن محیط از کولر گازی استفاده کنید.

قابلیت خنک کردن بخش های مختلف خانه:

یکی دیگر از ویژگی های مثبت کولر گازی این است که شما می توانید قبل از نصب انتخاب کنید که کدام بخش از منزل را که می خواهید خنک تر باشد کولر گازی را در آن منطقه نصب کنید که این قابلیت کولر گازی در صرفه جویی در مصرف انرژی هم بی تاثیر نیست.

نصب راحت و آسان:

یکی از معایب کولر های آبی لازم داشتن دریچه برای خنک کنندگی می باشد که اگر ساختمانی دریچه نداشته باشد نمی تواند از کولر آبی استفاده کند که البته با آمدن کولر های گازی به بازار این مشکل از بین رفته و یکی از مزایای مهم کولر گازی به شمار می رود که شما می توانید در هر قسمت از ساختمان خود کولر گازی را نصب کنید. البته نصب کولر گازی هم بی درد سر نیست اما می توانید محلی مناسب برای آن آماده کنید.

معایب کولر گازی

همانطور که گفته شد کولر گازی مزایای زیادی دارد اما قطعا دارای برخی معایب نیز می باشد که آن ها را بررسی می کنیم.

بالا بودن قیمت کولر های گازی:

بزرگترین و اساسی ترین عیب کولر های گازی زیاد بودن هزینه ی آن نسبت به کولر های آبی می باشد که انتخاب خریداران را محدود می کند تا به سمت کولر های آبی روی آورند چه بسا که افراد زیادی قصد خرید کولر گازی را دارند اما کمبود بودجه باعث می شود که نتوانند کولر گازی خریداری کنند.

مصرف زیاد انرژی برق:

گرچه کولر گازی به مصرف زیاد انرژی برق معروف است اما این موضوع تا حد زیادی در مورد مدل های قدیمی بازار صادق است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی تا حد زیادی این مشکل حل شده است و شما می توانید با انتخاب برند های معروف و معتبر و البته مدل های جدید و به روز این مشکل را نداشته باشید. بنابراین توصیه می کنم موقع خرید کولر گازی حتما به برچسپ نمودار انرژی آن دقت کنید.

ایجاد آلودگی هوا:

یکی دیگر از معایب کولر های گازی داشتن گاز های مختلف برای سرما دهی می باشد که باعث به وجود آمدن گاز های مضر برای محیط زیست و لایه ی ازون می شوند و آلاینده های زیادی را  وارد جو زمین می کنند البته شرکت های تولید کننده کولر گازی روز به روز در تلاشند که از گاز هایی استفاده کنند که مناسب تر باشد و آلودگی کمتری داشته باشند و برای محیط زیست کم خطرتر باشند.

سخن آخر

کولر گازی هم مانند سایر لوازم خانگی دارای مزایا و معایبی هست البته با داشتن مزایای زیاد آن می توانیم تا حدی از معایب آن چشم پوشی کنیم و بتوانیم با خریدن کولر گازی از محیطی با دمای مناسب و هوای پاک و سالم لذت ببریم.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید