ایران اسپلیت
محصولات

خرید کولر گازی در خوزستان

شما اینجا هستید:

نمایندگی خرید و فروش کولر گازی در استان خوزستان ( اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، خرمشهر، اندیمشک، بهبهان، ایذه، ماهشهر، مسجد سلیمان، بندر امام خمینی، رامهرمز، امیدیه، شوش، شادگان، سوسنگرد، چمران، هندیجان، شیبان، باغ ملک، رامشیر، گتوند، حمیدیه، لالی، هویزه، ویس، هفتکل، ملاثانی، شرافت، دزآب، قلعه‌تل، صفی آباد، شاوور، میانرود، اروندکنار، حر، صالح شهر، بستان، چوئبده، الوان، صیدون، جنت مکان، دارخوین، ترکالکی، چم گلک، دهدز، رفیع، میداوود، گوریه، صالح مشطت، جایزان، قلعه خواجه، چغامیش، مشراگه، حسینیه، سماله، مینوشهر، زهره، باوج، الهایی، ابوحمیظه، منصوریه، سیاه منصور، سرداران، آزادی، کوت سیدنعیم، تشان، بیدروبه، آبژدان، گل‌گیر )

آموزش استفاده از ریموت کنترل در کولر گازی

هدف از نوشتن این مقاله آشنا شدن شما عزیزان با ریموت کنترل کولر گازی و نحوه‌ی کار کردن با آن است تا بتوانید با دانش و آگاهی بیشتر از ریموت کنترل کولر گازی خود استفاده کنید. احتمالا به تازگی نسبت به خرید کولر گازی اقدام کرده اید و با نحوه‌ی استفاده از ریموت کنترل اسپلیت خود آشنایی ندارید و معنی دکمه های روی کنترل را نمی دانید پس توصیه می کنم برای بالا بردن آگاهی خود تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید. معمولا در اکثر کنترل های کولر گازی از دکمه های مشابهی استفاده شده که در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح می دهیم.

دکمه های ریموت کنترل کولر گازی

1- دکمه روشن و خاموش On/Off

با فشردن این دکمه کولر گازی شما روشن یا خاموش می شود که با علامت پاور روی ریموت کنترل کولر گازی مشخص شده در بعضی از کنترل ها با رنگ قرمز دیده می شود. ممکن است در برخی از ریموت کنترل های کولر گازی دکمه روشن و خاموش با استفاده از دو کلمه‌ی (Start\stop) نشان داده شود.

2- دکمه Mode

می توان گفت که دکمه مود یا حالت اصلی ترین و مهم ترین دکمه روی ریموت کنترل کولر گازی است. این دکمه برای تنظیم حالت های کار دستگاه، بر روی کنترل کولر گازی تعبیه شده است. که دارای چهار حالت است که با هر بار فشردن باعث عوض شدن حالت های کولر می شود. هر کدام از این حالت ها دارای نام و علامت خاصی هستند که موقع اجرا بر روی صفحه نمایش ریموت کنترل یا صفحه نمایش کولر گازی نمایش داده می شوند که بسته به مدل کولر گازی شما متغییر است. در ادامه انواع حالت های تنظیم کولر گازی را شرح می دهیم.

3- حالت Auto

این حالت همانطور که از نامش پیداست مخفف کلمه اتوماتیک است و وقتی که با استفاده از ریموت کنترل اسپلیت خود دستگاه را روی این حالت قرار می دهید کولر گازی قادر خواهد بود دمای محیط را چه در سرما و چه در گرما تنظیم کند. استفاده از این حالت بیشتر برای مواقعی کاربرد دارد که برای مدت زمان زیادی کسی در منزل حضور ندارد.

4- حالت Fan

هنگام فعال کردن این حالت در کولر گازی کندانسور یا موتور کولر گازی خاموش می شود و فقط فن داخلی همانند یک پنکه شروع به کار می کند. به عبارتی دیگر نه هوای سرد و نه گرم ایجاد نمی شود بلکه فقط باعث گردش هوای داخل منزل می شود. که این حالت بیشتر برای فصول بهار و پاییز کاربرد دارد که احتیاجی به تولید هوای گرم یا سرد نیست و فقط گردش هوای داخل کافیست.

5- حالت Cool

حالت عملکرد کول یا سرما به شکل یک دانه برف است و بیشترین کاربرد را در فصل تابستان دارد که با فعال کردن آن می توانید از سرمای کافی برای محیط مورد استفاده لذت ببرید.

6- حالت Dry

این حالت با علامت قطره های آب نشان داده می شود و با فعال کردن آن کولر گازی قادر خواهد بود بیشتر از مواقع عادی رطوبت محیط را جذب کند. بنابراین این حالت بیشتر برای مناطق دارای آب و هوای شرجی و پر رطوبت  به کار می رود. نحوه ی کارکرد این حالت به گونه ای است که فن داخلی کولر گازی در کند ترین حالت خود عمل میکند.

7- حالت Heat

علامت این حالت به شکل خورشید است و دقیقا برعکس حالت کول یا سرما عمل می کند و معمولا در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرد تا با استفاده از گرمایی که تولید می کند محیط را گرم نگه دارد.

8- دکمه Temp

دکمه temp در ریموت کنترل کولر گازی به معنای دما می باشد. کاربرد این دکمه در کنترل کولر گازی تنظیم دمای محیط است که مناسب ترین بازه دمایی 22 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد. این بازه دمایی، دمایی است که در آن بدن در تعادل دمایی قرار دارد یعنی نه عرق می کند و نه سرد است. روی دکمه temp دو علامت (+) و (-) وجود دارد که برای تنظیم دما از آن استفاده می شود.

9- دکمه Fan speed

دکمه fan speed همان طور که از نامش پیداست به معنای سرعت فن است و کارش تنظیم سرعت های کم، متوسط، زیاد و اتوماتیک فن ها است. تنظیم فن روی هر یک از این سرعت ها با زدن این دکمه امکان پذیر می باشد.

10- حالت Turbo یا Jet cool

کلمه Turbo در زبان انگلیسی به معنای بیشترین توان است و حالت Jet cool یعنی با بیشترین توان در کمترین زمان سرما تولید می کند. در بعضی از ریموت کنترل کولر گازی ها به جای دکمه Jet cool از Super یا Strong استفاده می شود.

11- دکمه Swing

با استفاده از دکمه swing شما می توانید پره های تعیین کننده سمت باد یا دمپر ها را به سمت بالا یا پایین یا چپ و راست تنظیم کنید تا هوای خنک و مطبوع به همه ی قسمت های محیط جریان پیدا کند.

12- دکمه Set

از دکمه set برای تنظیم کردن یا کنسل کردن تایمر کولر گازی استفاده می شود.

13- حالت Sleep یا Time up

از این دکمه برای خاموش و روشن کردن خودکار کولر گازی استفاده می شود.

13- دکمه Reset

کلمه reset به معنای تنظیم مجدد می باشد و از این دکمه برای ریست کامل ریموت کنترل کولر گازی استفاده می شود و زمانی به کار برده می شود که کنترل هنگ کرده باشد و یا قبل از تنظیم ساعت یا بعد از عوض کردن باطری ها از آن استفاده می شود.

14- دکمه Clock

از این دکمه برای تنظیم ساعت کولر گازی استفاده می شود.

15- حالت Plasma

در بیشتر کولرهای گازی از فیلتر های بهداشتی استفاده می شود که با استفاده از این فیلتر ها می توان هوا را از انواع آلودگی ها پاکسازی کرد و هوایی سالم و مطبوع داشته باشیم که برای فعال سازی این فیلترها باید دکمه plasma را روی ریموت کنترل کولر گازی فشار دهید تا فیلتر ها شروع به کار کنند.

16- دکمه Econo

در کولر گازی های مدل اینورتر دار برای تنظیم حالت صرفه جویی از دکمه Econo بر روی ریموت کنترل استفاده می شود.

17- دکمه Dimmer

با فشار دادن دکمه dimmer در ریموت کنترل کولر گازی، نمایشگر های کنترل و پنل داخلی کولر خاموش می شوند و با زدن هر دکمه ی دیگری دوباره روشن می شوند.

فعال سازی قفل کودک در ریموت کنترل کولر گازی

قفل کردن ریموت کنترل کولر گازی شاید گاهی اوقات لازم باشد و بخواهید آن راقفل کنید. در حالت قفل کردن غیر از دکمه پاور یا همان روشن و خاموش هیچ دکمه دیگری کار نخواهد کرد و وقتی قفل را فعال می کنید یک علامت قفل یا کلید روی نمایشگر ریموت کنترل ظاهر می شود. در بعضی از ریموت کنترل های کولر گازی دکمه قفل ریموت وجود دارد اما در برخی دیگر وجود ندارد و برای این کار باید همزمان دکمه + و – تنظیم دما یا همان temp را به صورت همزمان فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا قفل کودک فعال یا غیرفعال شود.

استفاده از نرم افزار ریموت کولر گازی

شما می توانید با دانلود نرم افزار ریموت کنترل کولر گازی روی گوشی همراه خود، کولر گازی را کنترل کنید.

کلام آخر

با نوشتن این مقاله تلاش کردیم شما همراهان همیشگی را با انواع علائم و دکمه های روی ریموت کنترل کولر گازی آشنا کنیم تا بتوانید با فهمیدن معنای دکمه ها حالت های متفاوت کولر گازی را بشناسید و بتوانید کولر گازی خود را روی حالت مورد نیاز خود تنظیم کنید و از هوایی مطبوع لذت ببرید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید