ایران اسپلیت
محصولات

خرید کولر گازی در هرمزگان

شما اینجا هستید:

نمایندگی خرید و فروش کولر گازی در استان هرمزگان ( بندرعباس، میناب، قشم، کیش، دهبارز، بندر لنگه، حاجی آباد، بندر کنگ، پارسیان، بندر جاسک، بندر خمیر، درگهان، بستک، رویدر، کوخردهرنگ، بیکا، جناح، هشت بندی، بندر پل، هرمز، سوزا، قلعه قاضی، کرگان، سیریک، تیرور، بندزرک، دشتی، لافت، رمکان، زهوکی، هنگویه، تازیان پایین، ابوموسی، طبل، بندر چارک، گروک، فین، کوهیج، کوشکنار، تخت، کوهستک، لمزان، زیارتعلی، سندرک، فارغان، لیردف، سردشت، بالاشهر، گوهران، سرگز )

نحوه ی نگهداری از کولر گازی

امروزه کولر گازی به یک وسیله ی کاربردی داخل منازل تبدیل شده و داشتن یک سیستم سرمایشی برای فصول گرم سال لازم و ضروری می باشد که کولر گازی می تواند بهترین گزینه باشد البته برای کارایی بهتر و طول عمر مفید دستگاه باید با شرایط نگهداری از آن آشنا شوید که توصیه می کنم تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید. البته نگهداری از کولر گازی و اسپلیت کار سختی نیست و شما می توانید با رعایت نکاتی که در این مطلب گفته می شود باعث کارایی بهتر کولر خود شوید و سال های سال بدون ایجاد مشکل از آن استفاده کنید. شما می توانید با نگهداری صحیح و سرویس به موقع کولر گازی خود از بسیاری از خرابی های بزرگ جلوگیری کنید بنابراین نحوه ی درست نگهداری کردن از کولر گازی بسیار حائز اهمیت می باشد. روش های نگهداری از کولر گازی به دو بخش تقسیم می شود یکی موقع نصب و دیگری بعد از استفاده از کولر که هر کدام را توضیح می دهیم.

نکات مهم نگهداری هنگام نصب

1- نصاب حرفه ایی:

شاید فکر کنید که نصب کولر گازی کار راحتی است و نیازی به نصاب نیست. درسته که در ظاهر کار راحتی به نظر می رسد اما در نصب کولر نکاتی وجود دارد که اگر رعایت نشود باعث ایجاد مشکل می شود پس با کمک گرفتن از یک نصاب حرفه ایی می توانید در زمان کمی کولر گازی را نصب کرد هم از درست نصب شدن آن مطمئن باشید.

2- نصب پنل خارجی در سایه:

پنل خارجی در کولر گازی را باید بیرون از خانه نصب کرد تا بتواند محیط داخل را خنک کند. نکته مهم در نصب این پنل این است که حتما در سایه نصب کنید یا روی آن سایه بان قرار دهید تا با این روش بتواند بهتر کار کند زیرا اگر در آفتاب نصب شود پنل داغ می شود و برای سرمادهی فشار بیشتری به کولر وارد می شود تا توانایی این را داشته باشد محیط خانه را خنک کند و این امر باعث می شود عمر مفید کولر گازی کاهش یابد بنابراین توصیه می کنم یونیت خارجی کولر گازی را در سایه نصب کنید.

3- با فاصله قرار دادن کولر از دیوار:

موقع نصب به این نکته دقت کنید که کولر گازی را باید طوری نصب کرد که در پشت آن فضای کافی برای گردش هوا وجود داشته باشد در غیر این صورت عدم هوای کافی برای خنک کردن محیط باعث می شود که به کولر گازی فشار وارد شود و عملکرد و طول عمر مفید دستگاه کاهش پیدا می کند.

4- نصب کولر در جهت مسیر باد:

مورد آخر در نگهداری از کولر گازی حین نصب این است که کولر را در جهت وزش باد نصب کنید. با این کار هوای بیشتری به یونیت خارجی یا کندانسور وارد می شود درنتیجه باعث می شود که کولر عملکرد بهتری داشته و بهتر بتواند محیط داخل را خنک کند. رعایت این موارد باعث می شود که کارایی و طول عمر مفید دستگاه افزایش پیدا کند.

روش های نگهداری از کولر گازی هنگام استفاده

1- سرویس کردن مرتب کولر گازی:

سرویس کردن به موقع مهمترین نکته در مراقبت از کولر گازی می باشد که باید به صورت دوره ایی و مرتب انجام شود تا از خرابی های جدی در کولر گازی جلوگیری شود. عدم سرویس به موقع می تواند هزینه های زیادی را به بار آورد. سرویس کردن کولر گازی شامل رسیدگی به فن ها، تمیز کردن فیلترها، تمیز کردن کندانسور، تمیز کردن اواپراتور و چک کردن شلنگ تخلیه کولر گازی می باشد که اگر همه ی این کارها درست و به موقع انجام شوند باعث طول عمر مفید دستگاه می شود.

2- تمیز کردن یونیت خارجی کولر گازی:

پنل خارجی کولر گازی یا کندانسور چون در فضای بیرون خانه نصب می شود همیشه در معرض هوا و گرد و غبار است و چون فن ها و کویل ها در داخل آن قرار دارند نباید هیچ چیزی مانع عبور جریان هوا در آن شود. بنابراین باید هر چند وقت یکبار آن را تمیز کرد تا هوا به خوبی در آن جریان کند.

3- کنترل کردن گاز کولر گازی:

در کولر گازی برای عملیات خنک سازی از نوعی گاز خنک کننده استفاده می شود. در صورتی که مقدار این گاز کم شود باعث می شود که کولر گازی عملکرد سرمادهی را به خوبی انجام ندهد و مشکلات جدی برای کولر به وجود می آید. بنابراین حتما سالی یک بار گاز کولر گازی خود را شارژ کنید تا کولر بتواند کارایی خوبی داشته باشد.

4- هنگام روشن بودن کولر حالت آن را عوض نکنید:

وقتی که کولر گازی در حال کار کردن است نباید آن را از حالت سرمایشی به گرمایشی یا بلعکس تغییر دهید بلکه اول کولر را خاموش کرده سپس تغییرات را اعمال کنید بعد مجددا کولر را روشن کنید در غیر این صورت طول عمر مفید کولر گازی به شدت پایین می آید و زود خراب می شود پس در رعایت کردن نکات کوچک کوشا باشید.

5- تمیز کردن فیلتر کولر گازی:

فیلتر های بهداشتی در کولر گازی نقش مهمی را در کیفیت هوای محیط دارند به همین دلیل باید هر دو الی سه ماه یکبار آن ها را شستشو دهید تا با این روش بتوانید از کولر گازی بهتر نگهداری کنید. اگر فیلتر ها کثیف باشند کیفیت هوای وارد شده به فضای خانه هم پایین می آید و به کولر گازی حین کار کردن فشار زیادی وارد می شود و عمر دستگاه پایین می آید. پس تمیز کردن فیلتر های کولر گازی را فراموش نکنید.

6- چک کردن برق ورودی:

کولر گازی هم مانند هر دستگاه خانگی دیگر با برق کار می کند و برق ورودی به آن به هیچ عنوان نباید نوسان داشته باشد این امر برای طولانی بودن عمر مفید کولر گازی خیلی اهمیت دارد حتی برق ورودی نوسان خیلی زیادی داشته و ضعیف باشد ممکن است باعث شود موتور کولر گازی بسوزد بنابراین باید برق ورودی نوسان نداشته باشد تا کولر دچار مشکل نشود.

7- تمیز کردن اواپراتور:

یکی از قطعات مهم کولر گازی اواپراتور است که گاز مبرد را به سرما بدل می کند و باعث سرمادهی می شود پس وقتی که میزان سرمای کولر گازی کم شود احتمال اینکه اواپراتور کثیف شده باشد وجود دارد و باید آن را تمیز کنید که توصیه میکنم ماهی یکبار این کار را انجام دهید.

8- میزان قدرت کولر گازی حین کار:

آخرین نکته در نگهداری از کولر گازی این است که هر وقت حس کردید قدرت کولر گازی تان کم شده و مانند گذشته سرمادهی ندارد همان وقت کولر را خاموش کرده و از آن استفاده نکنید تا یک سرویس کار ماهر را بیاورید و مشکل را بررسی و آن را حل کند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد روش های نگهداری از کولر گازی قبل از نصب و بعد از استفاده از آن را بررسی کنیم تا بتوانیم با رعایت نکات گفته شده بهترین بازدهی را داشته و طول عمر مفید کولر نیز افزایش پیدا کند. اصل نهگداری از کولر بر پایه استفاده درست از آن است طوری که باید بدانید چه دمایی برای منزلتان مناسب است تا کولر را روی آن تنظیم کرده که این کار باعث کاهش مصرف برق نیز می شود و اینکه با سرویس دوره ایی و به موقع از هر گونه آسیب احتمالی جلوگیری کنید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید