ایران اسپلیت
محصولات

خرید کولر گازی در شیراز

شما اینجا هستید:

نمایندگی خرید و فروش انواع کولر گازی در شیراز ( آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، اوز، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، جویم، جهرم، خرامه، خرم‌بید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سرچهان، سروستان، شیراز، فراشبند، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کازرون، کوار، کوه‌چنار، گراش، لارستان، لامرد، مرودشت، ممسنی، مهرری، نی ریز )

آشنایی با فیلترهای بهداشتی در کولر گازی انواع و کاربرد آن ها

امروزه کولر های گازی جزء جدا نشدنی از وسایل منزل و محیط کار محسوب می شوند که علاوه بر کاربرد سرمایش و گرمایش با وجود فیلتر های بهداشتی تصفیه کننده هوایی پاک،سالم و خنک را به ارمغان می آورد که در این مقاله می خواهم با فیلتر های بهداشتی موجود در کولر گازی بیشتر آشنا شویم. فیلتر های بهداشتی نقش بسیار مهمی در پاکسازی و بهبود هوای محیط دارند که اهمیت این فیلتر ها در کلان شهر ها بیشتر محسوس است. فیلتر های موجود در کولر گازی علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن گرد و غبار و آلودگی موجود در هوا می شوند در میزان مصرف انرژی و طول عمر مفید کولر گازی نیز بی تاثیر نیستند.

مزایای وجود فیلتر در کولر گازی

داشتن فیلتر در کولر گازی مزایای زیادی دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با وجود فیلتر بهداشتی گرد و غبار موجود در هوای بیرون وارد فضای داخل نمی شود. از بین بردن باکتری ها و ویروس های موجود در هوا که باعث مشکلات تنفسی می شود که موجب می شود هوای سالم تری را استشمام کنیم. از بین بردن بو های نامطبوع و آلاینده های موجود در هوا که فیلتر های کولر گازی باعث می شوند هر نوع آلودگی موجود در هوا را تصفیه کنند.

پیش فیلتر چیست؟

بیشتر دستگاه های تهویه هوا مجهز به فیلتر هایی هستند که می تواند ذرات بزرگ موجود در هوا مانند برگ، پر پرندگان، مو و… را جذب کنند. این فیلتر ها به راحتی قابل شستشو و تعویض هستند. کار این نوع فیلتر ها تنها به دام انداختن ذرات بزرگ موجود در هوا است و از جذب گرد و غبار، بو های نامطبوع و باکتری ها ناتوانند.

انواع فیلترهای موجود برای کولرگازی

فیلتر های که بیشترین استفاده را در کولر های گازی دارند عبارتند از:

فیلتر نانو نقره

از زمان های قدیم نقره بدلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد کاربرد های زیادی داشته است. برای استفاده در کولر گازی فیلتر نانو نقره با قطر 100 نانومتر برای تصفیه هوا مناسب است. فیلتر نانو نقره با آزاد کردن یون های نقره برای پاکسازی باکتری عمل می کند که با این عملکرد نه تنها باعث از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها می شود بلکه مانع رشد آنها نیز می شود. عملکرد فیلتر نانو نقره به این صورت است که با جذب باکتری ها، ویروس ها و… توسط سلول های موجود در فیلتر آن ها را از بین میبرد و باعث پاکسازی هوای محیط می شود.

فیلتر کربن اکتیو

فیلتر کربن اکتیو در بین تمام فیلترها بهترین گزینه برای از بین بو های موجود در خانه، آلاینده های موجود و دودها است. این فیلترها شامل یک سطح زغال پوشیده شده با اکسیژن برای باز کردن میلیون ها منافذ میکروسکوپی بین اتم های کربن است. منافذ میکروسکوپی موجود در این فیلترها بوها و آلاینده هارا به دام خود می اندازد. که بعد از پر شدن این منافذ فیلتر کارایی خود را از دست می دهد و باید نصبت به تعویض آن اقدام کنید. البته این نوع فیلترها قیمت مناسبی دارند و به راحتی می توان آن را تهیه کرد.

فیلتر شارژ الکترواستاتیک

کاربرد فیلتر شارژ الکترواستاتیک برای ذرات موجود در هوا است که زیاد با چشم دیده نمی شوند اما باعث حساسیت می شوند مانند پرز، گردوغبار، کپک، دود سیگار و گرده است. این فیلتر ها بافتی از الیاف الکترو استاتیکی دارند که در برابرطیف گسترده ای از ذرات کوچک معلق در هوا مقاوم هستند. در حقیقت فیلتر های الکترواستاتیک بیشتر عملکردی شبیه به دستگاه تصفیه هوا دارند. البته با توجه به عملکرد این نوع فیلتر معمولا خیلی زود کثیف می شود و در فصل تابستان در منطقه هایی که ریزگرد زیاد است هر دو هفته یکبار نسبت به شستشو یا تعویض فیلتر اقدام کنید.

فیلترهای ضد میکروب

بیشتر فیلتر های استفاده شده در کولر گازی ها با ترکیبات ضد میکروبی توانایی نابود سازی میکرو ارگانیسم ها و متوقف کردن رشد آنها را دارند. با استفاده از ساختار زیرلایه و الیاف شارژ الکترو استاتیک می توان برای از بین بردن مولکول های مضر موجود در هوا از این فیلترها استفاده کرد. این فیلتر ها را می توان به طور مرتب شست و تمیز کرد اما اثرات ضد میکروبی هر بار کاهش می یابد. بنابراین با تعویض به موقع فیلتر ضد میکروبی از کاهش کپک ها، واگیر های هوایی و آلرژن های تحریک کننده اطمینان حاصل کنید.

فیلترهای سیلور یون

این مدل از فیلترها به صورت اختصاصی برای نابودی مواد آلوده کننده و بیماری زا استفاده می شوند.فیلتر سیلور یون برای ازبین بردن همه‌ی میکروب ها، قارچ ها، باکتری ها و ویروس های موجود در هوا استفاده می شود. با توجه به عملکرد این فیلتر معمولا برای محیط پر گردوخاک بدرد نمی خورد و بیشتر برای محیط های آلوده به عوامل بیماری موثر تر است. به همین دلیل عمومی نیست و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. فیلتر سیلور یون هم مانند فیلتر های قبلی قابل شستشو است و می توان آن را چندین بار شست.

فیلتر هپا

فیلترهای هپا از الیاف پلیمری به هم فشرده ساخته شده که منافذ ریزی دارند که این منافذ باعث می شود ذرات بزرگتر از 0.03 میکرون در فیلتر به دام بیفتند ولی همچنان هوا به راحتی از آن عبور کند. فیلتر های هپا در زمینه های پزشکی، آزمایشگاهی و صنعتی به کار می روند و به همین دلیل قابل شستشو نیستند و معمولا با تکان دادن یا عبور جریان هوای زیاد آن ها را تمیز می کنند.

فیلترهای فایبر گلاس

فیلترهای فایبر گلاس از الیاف شیشه ای به هم پیوسته درست شده اند که معمولا به صورت صفحه ای یا رول در اندازه های مختلف موجود هستند. از فیلتر فایبر گلاس علاوه بر کولر گازی در هواسازها، داروسازی، کارخانه ها و بیمارستان ها کارآیی دارد.

نحوه ی شستشو و تمیز کردن فیلتر کولرگازی

شستن فیلتر کولر گازی یکی از مهمترین مواردی است که روی عملکرد دستگاه تاثیر گذار است. کثیف بودن فیلتر کولر گازی موجب می شود که هوای محیط قشنگ تصفیه نشود و خنک کنندگی دستگاه هم کاهش یابد و هم از لحاظ بهداشتی لازم است که هرچند وقت یکبار فیلتر را شست وتمیز کرد. شستن فیلترها کار سختی نیست بنابراین تا آخر این مطلب را بخوانید. قبل از شروع برای امنیت خود دوشاخه را از پریز بکشید. دو طرف کولر را گرفته و پنل جلویی را باز کنید. با این کار قسمت جلویی فیلتر آزاد شده و آن را بیرون آورید. برای شستن فیلتر کولر گازی از برس نرم استفاده کنید و به آرامی آن را زیر آب بشویید البته برای شستن این فیلترها نیازی به ماده ی شوینده نیست و بعد بگذارید خشک شود. توجه داشته باشید قبل از قرار دادن فیلتر در جای خود مطمین شوید که کاملا خشک شده است. برای جا انداختن فیلتر ها در جای خود اول از قسمت عقبی شروع کنید و بعد از آن قسمت جلویی فیلتر را قرار دهید.

چه وقت باید فیلتر کولرگازی را عوض کرد؟

فیلترهای کولر گازی بعد از چند بار شستشو کیفیت خود را از دست می دهند. که معمولا بعد از سه بار شستن لازم است که فیلتر عوض شود. البته از روی ظاهر فیلترها هم می توانید بفهمید که خراب شده اند. فیلترهایی که شکسته یا پاره شده اند یا دارای فرو رفتگی و شل شدگی هستند دیگر قابل استفاده نیستند و باید تعویض شوند. و کلام آخر اینکه با اضافه کردن یک فیلتر ساده به کولر گازی می توانید هوایی سالم را استشمام کنید.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید