ایران اسپلیت
محصولات

خرید کولر گازی در تهران

شما اینجا هستید:

نمایندگی خرید و فروش انواع کولر گازی در تهران ( تهران، شهریار، قدس، اسلام شهر، ملارد، صالحیه، پاکدشت، قرچک، ورامین، گلستان، ری، اندیشه، رباط کریم، پرند، باغستان، پردیس، بومهمن، باقر شهر، پیشوا، نسیم شهر، صبا شهر، چهاردانگه، دماوند، حسن آباد، وحیدیه، نصیر شهر، فردوسیه، رودهن، شاهد شهر، صفا دشت، فیروزکوه، لواسان، آبسرد، شریف آباد، کهریزک، فشم، جواد آباد، فرون آباد، آبعلی، کیلان، شمشک، احمد آباد مستوفی، ارجمند، قلعه نو، قیام دشت، سعید آباد، خسرو آباد، جلیل آباد )

تفاوت کولر گازی های اینورتر دار و بدون اینورتر

امروزه کولر گازی یکی از وسایل کاربردی برای استفاده در منازل و محیط کار می باشد. طراحی متفاوت و زیبای کولر گازی و عملکرد بهتر نسبت به سایر سیستم های تهویه باعث شده که طرفداران و خریداران زیادی پیدا کند. با توجه به همین موضوع تولید کنندگان در تلاشند که روز به روز محصولات بهتری ارائه دهند. به طور مثال کولر گازی اینورتر که در چند سال اخیر معرفی شده نسبت به مدل های معمولی کارایی بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد و مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. البته بیشتر مصرف کنندگان تفاوت کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر را نمی دانند به همین دلیل در این مقاله می خواهم تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی رو براتون توضیح بدم تا در آخر بدونید کولر گازی اینورتر دار بهتر است یا معمولی. در این مقاله سعی شده است که به تمام سوالات تون در این مورد به پاسخ برسید پس تا آخر ما رو همراهی بفرمایید.

تفاوت بین سیستم اینورتر و بدون اینورتر

هر دو سیستم کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر دارای عملکرد مشابهی هستند با این تفاوت که هر کدام از یک نوع کمپرسور متفاوت استفاده می کنند. وظیفه ی کمپرسور فشرده سازی گاز به مایع است. در ادامه تفاوت های هر دو را مورد به مورد برسی می کنیم.

1. متفاوت بودن کمپرسور در کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر

اولین و مهمترین تفاوت در کولر گازی اینورتر دار و بدون اینورتر در نوع کمپرسور استفاده شده در آن ها است. در کولر گازی بدون اینورتر از کمپرسور دور ثابت استفاده شده به طوری که وقتی محیط به دمای تعیین شده رسید خاموش می شود یعنی می توان گفت دارای دو حالت روشن و خاموش است اما در کولر گازی اینورتر دار ما کمپرسور با دور متغییر را داریم یعنی کمپرسور با دور کم شروع می کند و کم کم افزایش پیدا می کند در نتیجه دور موتور ثابت نیست و با سرمایش یکنواختی که ارایه میدهد محیط مورد نظر را به یک اندازه خنک می کند. این قابلیت تنها یکی از برتری های اینورتر دار است در ادامه سایر موارد را نیز توضیح میدهیم.

2. نوع گاز استفاده شده در کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر

یکی دیگر از تفاوت های کولر گازی اینورتر دار و بدون اینورتر نوع گاز مصرفی در آن هاست. در کولرگازی اینورتر از گاز مبرد R410A برای خنک سازی استفاده می شود اما در کولر گازی بدون اینورتر از گاز R22 استفاده می کنند که آلایندگی بیشتری دارد و نقطه‌ی جوش آن بالاست و سرمای کمتری ارائه می دهد.

3. میزان سرمایش وگرمایش در کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر

در کولر گازی های بدون اینورتر با رسیدن دمای محیط به دمای انتخاب شده موتور کولر به صورت خودکار خاموش می شود. در این صورت دمای محیط بعد از مدتی به دمای قبلی می رسد و کولر نیز دوباره شروع به کار می کند اما در کولر گازی اینورتر با یکی شدن دمای محیط به دمای انتخاب شده کمپرسور خاموش نمی شود بلکه سرعت آن کم می شود. در نتیجه دمای یکنواختی را به وجود می آورد.

4. ماندگاری بیشتر کمپرسور با تکنولوژی اینورتر

با توجه به آنکه کولر گازی اینورتر کارکرد یکنواختی دارد و مانند مدل های بدون اینورتر مدام خاموش و روشن نمی شود درنتیجه استهلاک آن نیز کاهش پیدا می کند و همین امر باعث افزایش طول عمر مفید کولر گازی های اینورتر دار می شود.

5. میزان آلودگی صوتی کمتر کولر گازی اینورتر نسبت به معمولی

در کولر گازی اینورتر با توجه به متغییر بودن عملکرد دور موتور نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود بلکه چون موتور به طور مداوم خاموش و روشن نمی شود میزان سر و صدای موتور نیز کمتر می شود بنابراین کولرگازی اینورترنسبت به کولر گازی بدون اینورتر آلودگی صوتی کمتری ایجاد می کند و این ویژگی نیز یکی از مزیت های دیگر اینورتر نسبت به معمولی می باشد.

6. شرایط آب و هوایی و انتخاب کولر گازی

با توجه به مطالبی که تا الان گفته شده کمپرسور کول گازی های بدون اینورتر چون به صورت دائم روشن نیست و مدام خاموش و روشن می شود باعث می شود که شوک به موتور وارد شود و درنتیجه دمای محیط در یک درجه ثابت نیست اما در کولر گازی های اینورتر دار با توجه به اینکه کمپرسور به صورت پیوسته روشن است و فقط سرعت دور موتور کم و زیاد می شود بنابراین فضای محیط دمای یکسانی خواهد داشت. در نتیجه کولر گازی اینورتر دار برای هر شرایط آب و هوایی مناسب هستند.

7. نوع سیم پیچی و خازن

در کولر گازی بدون اینورتر به دلیل قطع و وصل شدن مداوم به استفاده از خازن و سیم پیچی استارت نیاز هست اما در کولر گازی اینورتر نیازی به خازن نیست و از سیم پیچی ستار استفاده می شود. در کولر گازی اینورتر به دلیل عدم وجود خازن باعث میشود تا دور کمپرسور برای ثابت ماندن هوای محیط قابل تنظیم باشد و این قابلیت یکی دیگر از مزیت های دیگر برای انواع کولر گازی اینورتر دار محسوب می شود.

8. قیمت کولر گازی اینورتر دار و بدون اینورتر

در کولر گازی اینورتر به دلیل استفاده از تکنولوژی خاص در آن هزینه ای که بابت خریدش پرداخت می کنید به مراتب بیشتر از کولر گازی بدون اینورتر است البته در بلند مدت این کولر ها با کاهش مصرف انرژی این هزینه ی اولیه بالا را جبران می کنند.

جمع بندی

 امروزه با افزایش دمای جهانی استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی بیش از پیش حائز اهمیت است. در بسیاری از شهر ها از جمله تهران استفاده از کولر آبی در زمان اوج گرما خیلی جوابگو نیست به همین دلیل داشتن یک کولر گازی خوب میتواند موثر باشد. در این مقاله سعی کردیم با تفاوت های کولر گازی اینورتر و بدون اینورتر و نحوه‌ی عملکرد هر دو آشنا شوید. برای انتخاب یک نوع کولر گازی خوب حتما به نوع استفاده خود، زمان استفاده، محل جغرافیایی و هزینه ی آن دقت کنید. البته توجه داشته باشید که کولر گازی های اینورتر به دلایل ذکر شده ویژگی های مثبت بیشتری دارند و در آینده بازار بزرگتری را به خود اختصاص می دهند.

مقالات مرتبط
نظرات
جهت ارسال نظر ابتدا وارد شوید